Abion / Blogg / Abion förvärvar Corebiz Solutions
Abion gör sitt andra uppköp i år genom att förvärva CoreBiz Solutions

Tidigare i år förvärvade Abion AB, Otmore Limited för att stärka sin position som den ledande aktörer i Norden inom Brand Protection. För att fortsätta sin tillväxtresa har Abion nu genomfört ytterligare ett förvärv. CoreBiz Solutions har en gedigen erfarenhet av att skydda varumärken i den digitala sfären, och är därmed ett suveränt tillskott till Abions portfölj.

- På Abion är vi noga med stark tillväxt. Förvärvet av CoreBiz gör att vi får ännu ett starkare fotfäste inom Brand Protection, vilket helt går i linje med vår vision, säger Magdalena Bonde, VD på Abion.

- Förutom att förvärvet bidrar med ytterligare tillväxt, är CoreBiz ett mycket välskött bolag med stark kundportfölj. Dessutom har teamet värdefull kompetens som stärker Abion. Personalen är erfaren och är ett perfekt komplement till det nuvarande teamet på Abion, fortsätter Magdalena Bonde.

Även Jimmy Olsson, VD på CoreBiz Solutions är stolt och ser fram emot att bli en del av teamet på Abion.

- I och med Abions förvärv, får våra kunder tillgång till ännu fler tjänster inom Brand Protection, och det är vi oerhört glada över. Legala tjänster inhouse och marknadens bästa plattform för varumärkessäkerhet står nu till deras förfogande, säger Jimmy Olsson.

Förvärvet stärker positionen som Nordens ledande aktör inom varumärkessäkerhet

I år har det redan skett två förvärv vilket visar att Abion är en attraktiv partner. För att bli ännu starkare i Norden och ledande i Europa kommer Abion fortsätta med dess långsiktiga strategi och satsa både på organisk samt förvärvsbaserad tillväxt.

- Vi är ensamma på marknaden med att erbjuda en helhetstjänst inom varumärkessäkerhet med en plattform i navet av leveransen. Det ger oss en stark utgångspunkt för att fortsätta vår tillväxt, säger Magdalena Bonde.

- Vår vision är att bli Europas största leverantör av tjänster inom varumärkessäkerhet. Med det fantastiska teamet på CoreBiz är vi nu ett steg närmare det målet, avslutar Magdalena.

Parterna har valt att ej offentliggöra köpeskillingen. EY Corporate Finance har agerar finansiell rådgivare och Setterwalls Advokatbyrå juridisk rådgivare åt Abion i transaktionen.

Magdalena Bonde
VD Abion AB
+46 76 112 00 48
magdalena.bonde@abion.com

Jimmy Olsson
VD - CoreBiz Solutions
jimmy.olsson@corebiz.se

Om Abion

Abion

Abion är ett snabbväxande och lönsamt SaaS-bolag i segmentet Brand Tech. Abion har en unik position på marknaden med 25 års erfarenhet av digitalisering som ICANN- ackrediterad registrar och med ett heltäckande erbjudande inom Brand Protection med mjukvara och tjänster inom Domain Management, Trademark Management samt Cyber Security.

Centralt i erbjudandet är mjukvaruplattformen Abion Core som knyter samman portföljen av innehav för optimal överblick och automatiserad hantering av kundernas varumärkessäkerhet. I plattformen hanteras domäner, varumärkesinnehav och cybersäkerhetsprodukter. Genom ett proaktivt skydd med hjälp av Abions monitoreringstjänster säkras kundens immateriella rättigheter och ensamrätt.

Abion - Vi stärker ditt varumärke: snabbare, smartare, bättre - abion.com

Om CoreBiz Solutions

CoreBiz Solutions

CoreBiz Solutions startades 2013 i Malmö och har en samlad erfarenhet och expertis från domänbranschen sedan 1999. CoreBiz erbjuder tjänster för företag med höga krav på strategiska domännamnstjänster, varumärkesstrategier, SSL certifikat, digital marknadsföring online samt övervakning via Brand Protection. Huvudkontoret är baserat i Västra Hamnen, Malmö och bolaget har även ett kontor i Madrid, Spanien.

CoreBiz Solutions hjälper ledande företag och varumärken i Skandinavien och globalt att skydda och optimera sin digitala närvaro. Deras erfarenhet, kompetens, europeiska närvaro samt kundsupport gör CoreBiz Solutions till en ovärderlig partner för företag som vill skydda sina värdefulla varumärken digitalt.

CoreBiz Solutions - Hjälper företag att skydda och optimera sin digitala närvaro corebiz.se

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Relaterad läsning

Introducing Abion

Introducing Abion: The Bold Pioneers of Brand Freedom

Svenska